ترجمه مقاله نظریه هوش چندگانه گاردنر

مقاله ترجمه شده با عنوان نظریه هوش چندگانه گاردنر، در زمینه موضوعهای درسی و سازگاری دانش‌آموزان.

جزئیات بیشتر این محصول:

عنوان انگلیسی مقاله: The Introductory Study of Gardners Multiple Intelligence Theory, in the Field of Lesson Subjects and the Students Compatibility

عنوان فارسی مقاله: مطالعه مقدماتی نظریه هوش چندگانه گاردنر، در زمینه موضوعهای درسی و سازگاری دانش‌آموزان

دسته: روانشناسی

فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ٨

جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.


چکیده ترجمه:

با افول روان شناسی رفتارگرایی و ظهور روان‌شناسی شناختی، به ویژه رویکرد سازنده‌نگردر یادگیری، دانش‌آموز نه به عنوان دریافت کننده محض اطلاعات، بلکه به عنوان آفریننده ساختارهای شناختی خویش تلقی می‌شود. او باید ضمن دریافت اطلاعات، آنها را پردازش کند، به تجربه‌های پیشین مرتبط سازد، آموخته‌هایش را سازمان دهد و آنها را برای حل کردن مسائل واقعی زندگی و انواع مسائل پیچیده در موقعیتهای تازه به کار ببرد (پراوات و فولدن، ١٩٩۴).

نسل آینده در دنیایی زندگی خواهد کرد که به شیوه تفکر دقیق و پیچیده‌تری نیاز خواهد داشت تا با برخورداری از اندیشه سلیس و مهارتهای اساسی، خود را با شرایط همواره متحول زمان، سازگار کند.

مطالعات اخیر نشان داده است که نه تنها هوش و استعدادهای شناختی، بلکه ویژگیهای هیجانی (به ویژه هوش هیجانی) و مهارتهای اجتماعی نیز در سازمان‌دهی فرایند یادگیری نقش اساسی دارند (کلنوسکی، ٢٠٠٢). ویژگیهایی مانند مهارت در روابط اجتماعی و درک درست احساسات دیگران و پذیرش آن، با چگونگی یادگیری پیوند تنگاتنگ دارند.

برای اینکه اهداف نظام آموزشی تحقق یابد، باید اصول زیر را که برگرفته از نظریه گاردنر (٢٠٠۴) است، مورد توجه قرار داد:

•به‌خلاف دیدگاه سنتی درباره هوش، یادگیری تنها از راه به کارگیری تواناییهای شناختی به دست نمی‌آید، بلکه دیگر انواع هوش نیز که در زیر مورد بحث قرار خواهد گرفت، در فرایند یادگیری نقش اساسی دارند.

•افراد در فرایند یادگیری، پردازش اطلاعات و حل کردن مسئله، برحسب نوع و سطح تواناییهای هوشی خود از راهبردهای متفاوت استفاده می‌کنند.

•برای اینکه معلم بتواند برای دانش‌آموزان تجارب مناسب یادگیری فراهم کند، باید استعدادهای آنان را به درستی بسنجد، سپس آنان را راهنمایی کند تا با به کاربستن حداکثر ظرفیت هوش و استعداد خود در جهت هدفهای آموزشی بکوشند.

دستیابی به اصول بالا مستلزم آن است که در سنجش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان به جای تأکید محض بر هوش کلامی زبانی و ریاضی منطقی که به سبب تفاوتهای فردی و گروهی دانش‌آموزان در الگوهای متفاوت هوش چندگانه گاردنر ناعادلانه است‌ نیازها، الگوهای هوشی و راهبردهای یادگیری دانش‌آموزان براساس نظریه هوش چندگانه مورد توجه قرار گیرد (لزیر، ١٩٩٢؛ ١٩٩١ Lazear).

مقالات مشابه

  • ترجمه مقاله آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان جوان
    فایل «ترجمه مقاله آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان جوان» را می توانید با قیمت 19500 تومان دانلود کنید مقاله ترجمه شده با عنوان آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان جوان. جزئیات بیشتر این محصول: عنوان انگلیسی مقاله: How to tech English young kids عنوان فارسی مقاله: آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان جوان دسته: یادگیری - آموزشی فرمت فایل…
  • مقاله مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و…
    مقاله حاضر در 127صفحه جهت ارائه در مقطع کارشناسی علوم تربیتی با رعایت تمام اصول مقاله نویسی آماده گردیده است در ضمن فهرست مطالب در زیر آمده است انشالله مورد پسند واقع گردد دسته: علوم تربیتی بازدید: 3 بار فرمت فایل: docx حجم فایل: 143 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 127 این فایل را می توانید با قیمت 10000 تومان دانلود…
  • بررسی رابطه سبک های یادگیری و عملکرد تحصیلی و انگیزه…
    مقاله خیلی خوب و عالی و کاملبررسی رابطه سبک های یادگیری و عملکرد تحصیلی و انگیزه پیشرفت دانش آموزان متوسطه دسته: علوم انسانی بازدید: 7 بار فرمت فایل: docx حجم فایل: 151 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 100 این فایل را می توانید با قیمت 40000 تومان دانلود کنید بررسی رابطه سبک های یادگیری و عملکرد تحصیلی و انگیزه پیشرفت دانش…
  • تحقیق تجربیاتی کاربردی در سنجش و ارزشیابی دانش آموزان
    دانلود تحقیق با موضوع تجربیاتی کاربردی در سنجش و ارزشیابی دانش آموزان، در قالب word و در 13 صفحه، قابل ویرایش. مقدمه تحقیق: یکی از اهداف اساسی آموزش و پرورش، آشنا کردن دانش آموزان با مسائل مختلف زندگی اجتماعی در کشور و یادگیری دسته بندی: علوم انسانی » علوم تربیتی این فایل را می توانید با قیمت 3900 تومان دانلود…
  • ترجمه مقاله مدیریت دانش شخصی
    فایل «ترجمه مقاله مدیریت دانش شخصی» را می توانید با قیمت 14500 تومان دانلود کنید مقاله ترجمه شده با عنوان مدیریت دانش شخصی: بررسی رفتار دانش اساتید دانشگاه. جزئیات بیشتر این محصول: عنوان انگلیسی مقاله: Personal Knowledge Management: A Study of Knowledge Behaviour of Academicians عنوان فارسی مقاله: مدیریت دانش شخصی: بررسی رفتار دانش اساتید دانشگاه دسته: مدیریت فرمت فایل…
  • پروژه راهبردهای شناختی و فراشناختی
    دانلود پروژه با موضوع راهبردهای شناختی و فراشناختی، در قالب word و در 192 صفحه، قابل ویرایش، شامل فصل اول: کلیات، مقدمه، بیان مسئله، اهمیت و ضرورت پژوهش، اهداف پژوهشی، هدف کلی، اهداف جزئی، سوال پژوهش، فرضیه پژوهش، فرضیه اصلی، دسته بندی: علوم انسانی » علوم تربیتی این فایل را می توانید با قیمت 13500 تومان دانلود کنید پروژه راهبردهای…