پروژه بررسی انواع سیستم های ترمز

هدف از انجام این پروژه بررسی طراحی و عملکرد سیستم ترمز و مسائل مختلف حول این مبحث میباشد.

جزئیات بیشتر این محصول:

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: طراحی و عملکرد سیستم ترمز

دسته: مکانیک

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات پروژه: ٨٠

فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید


بخشی از مقدمه:

اکثر کسانی که با کار وسایل نقلیه آشنا هستند و یا برای مدتی رانندگی کرده‌اند بر این اعتقادند که متوقف کردن اتومبیل مهمتر از به حرکت در آوردن آن می‌باشد. اتومبیلی که روشن نمی‌شود ممکن است باعث عصبانیت راننده‌اش گردد ولی هیچ‌گونه خطری برای راننده، عابرین و حتی خود اتومبیل نخواهد داشت. در حالیکه اگر ترمزهای اتومبیلی درست کار نکند می‌تواند یک تله مرگ باشد. ترمز مکانیزمی برای کاستن سرعت اتومبیل و یا بازداشتن آن از حرکت کامل است. دراین فرآیندها، انرژی جنبشی ماشین توسط کار سایشی به حرارت تبدیل می‌شود .

امروزه سیستم ترمز اتومبیل به سه قسمت اصلی تقسیم می‌شود :

١- دیسک : که به همراه چرخها می‌چرخد، اولین قسمت کوپل سایشی می‌باشد . نوع دیسک تأثیر زیادی روی مقدار فرسایش ویژه می‌گذارد . دیسک معمولاً از جنس چدن خاکستری ساخته می‌شود. زیرا در مقایسه با چدنهای دیگر دارای هدایت حرارتی بالاتری هستند که این به دلیل ساختار صفحه‌ای آن می‌باشد. در سالهای اخیر از مواد دیگری نظیر آلومینیم تقویت شده با sic، کامپوزیت sic/c و کربن زینتر شده نیز استفاده می شود .

٢- لنت ترمز : دومین قسمت کوپل سایشی می‌باشد. در هنگام ترمز، لنت به دیسک توسط پیستون هیدرولیکی فشار وارد می‌کند. نیروی سایشی بین لنت و دیسک چرخان، انرژی جنبشی وسایل نقلیه را به حرارت تبدیل می‌کند .

٣- سیستم هیدرولیکی : نیروی ترمز را از پدال به پیستون هیدرولیکی انتقال می‌دهد و پیستون نیز لنت را به دیسک فشار می‌آورد .

امروزه دو نوع ترمز وجود دارد : ترمزهای دیسکی و ترمزدهای درام .

ترمزهای درام زودتر طراحی شده‌اند و تا سال ١٩۶٠ نیز در همه ماشینها از این نوع استفاده می‌شده است. امروزه این نوع ترمز در اتوبوسها و کامیونها استفاده می‌شوند. اخیراً ترمزهای دیسکی برای ماشینهای سنگین پیشنهاد شده‌اند .

مهم‌ترین اختلاف بین این دو نوع ترمز طراحی لنت و دیسک می‌باشد. ولی سیستم هیدرولیکی آنها یکسان می‌باشد . طراحی ترمزها بر جریان حرارت، خواص صدایی و راحتی تعویض تاثیر می‌گذارد . شکل ١ شماتیکی از سیستم ترمز به همراه درام و دیسک را نشان می‌دهد .

ترمزهای دیسکی شامل دو لنت هستند که دو طرف دیسک قرار دارند و از دو طرف دیسک را نگه می‌دارند . در این نوع ترمزها نیروی سایشی بین لنت و دیسک عمود بر نیروی عمود بر صفحه لنت می‌باشد و بر آن تأثیر نمی‌گذارد . بنابراین نیروی ترمز با نیروی عمودی رابطه خطی دارد. در نتیجه در ترمزهای دیسکی نیروی پدال بالاتری در مقایسه با ترمزهای درام ایجاد می‌شود و بهتر ترمز می‌گیرند. در ترمزهای دیسکی لنت ٧ تا ٢۵ درصد سطح دیسک را می‌پوشاند .

مقالات مشابه

  • بررسی کاربرد ترمزهای هیدرولیکی و ساختمان آنها
    دسته: مکانیک فرمت فایل: doc حجم فایل: 1920 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 47 این فایل را می توانید با قیمت 21000 تومان دانلود کنید دانلود پایان نامه سیستم ترمز دانلود پایان نامه ترمزهای هیدرولیکی کاربرد ترمزهای هیدرولیکی ساختمان ترمزهای هیدرولیکی دانلود پایان نامه رشته مکاینک خودرو بررسی کاربرد ترمزهای هیدرولیکی و ساختمان آنها دانلود پایان نامه رشته مکاینک خودرو بررسی…
  • پاورپوینت معرفی سیستم های ترمز در خودروها
    دانلود پاورپوینت در مورد معرفی سیستم های ترمز در خودروها، در قالب ppt و در 25 اسلاید، قابل ویرایش، شامل هدف از ترمز ABS، طرز کار ترمز ABS، ترمزگیری صحیح با ABS، ویژگی ترمز ABS، مزایای سیستم ABS، معایب سیستم... دسته بندی: مهندسی » مهندسی مکانیک این فایل را می توانید با قیمت 2400 تومان دانلود کنید سیستم ترمز سیستم…
  • دانلود گزارش کارآموزی مجتمع کارگاهی دانشگاه آزاد…
    شاسی و بدنه و ترمز: دو پنجره جلو و عقب و در واقع مکانهایی که امکان چرخش الکترود وجود ندارد از جوش مقاومتی استفاده شده است. ترمز: سیستم ترمز در پژو دیسکی توربین دار و در عقب کاسه ایی می باشد. بدین صورت که یک بوستر یا تقویت کننده از فشار وارده بر روی پدال تاثیر می پذیرد دسته بندی:…
  • گزارش کارآموزی در مجتمع کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی…
    دانلود گزارش کارآموزی در مجتمع کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر مجلسی، در قالب word و در 45 صفحه، قابل ویرایش، شامل مقدمه، سیستم شاسی و بدنه و ترمز پژو 405، سیستم فرمان هیدرولیکی پژو 405، سیستم فنربندی پژو 405، سیستم سوخت رسانی دسته بندی: کارآموزی » مکانیک این فایل را می توانید با قیمت 3700 تومان دانلود کنید گزارش…
  • فیلم آموزشی طراحی ترمز کاسه ای در نرم افزار اینونتور
    دانلود فیلم آموزشی طراحی ترمز کاسه ای در نرم افزار اینونتور، توضیحات: در ترمزهای کاسه ای کاسه ترمز به چرخ متصل است و همراه آن گردش می کند. دو عدد کفشک آهنی هلالی شکل که لنت های ترمز روی آن ها کوبیده شده است، روی طبق ثابت محور نصب دسته بندی: مهندسی » مهندسی مکانیک این فایل را می توانید…
  • طراحی سیستم ترمز و بررسی نیروهای لازم
    دسته: مکانیک فرمت فایل: doc حجم فایل: 1562 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 66 این فایل را می توانید با قیمت 35000 تومان دانلود کنید دانلود پایان نامه سیستم ترمز دانلود پایان نامه طراحی سیستم ترمز محاسبه نیروهای لازم سیستم ترمز طراحی سیستم ترمز و بررسی نیروهای لازم دانلود پایان نامه مکانیک دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک دانلود پایان نامه رشته…